Mormonen, kinderen en inbrekers (of buurvrouwen) - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Mormonen, kinderen en inbrekers (of buurvrouwen) - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Mormonen, kinderen en inbrekers (of buurvrouwen)

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

11 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Deze keer heb ik toch iets positiefs te melden. Nadat onze wasmachine het begeven had en de keuken blank stond is deze meteen de volgende dag gemaakt :)

Maargoed, ondertussen ook nog wat vreemde dingen meegemaakt. Er werd namelijk van de week op onze deur geklopt door twee jongens. Ik dacht eigenlijk dat het eindelijk de schoonmakers zouden zijn, die we nog steeds niet hebben gezien. Maar toen Lize de deur opendeed bleken het twee Mormonen te zijn die ons een boek probeerde te verkopen. Een Japanner en een ginger. Lize vertelde dat we niet geinteresseerd zijn en toen vroeg de ginger of we houden van golf. Golf?? Blijkbaar hangt er in onze gang een poster van golf, iets wat we zelf nog niet wisten :D Maar nee, niet geinteresseerd in golf dus. Of de Japanner dan misschien even naar de WC mocht? Nou vooruit dan maar, maar ginger moet buiten blijven staan, want het is toch wel een beetje eng. Je weet het tenslotte maar nooit. De Japanner bleef akelig lang op onze WC zitten en we begonnen ons af te vragen of hij misschien de schroefjes van de ramen aan het losmaken was om dan 's nachts te kunnen inbreken? Na een tijdje kwam hij van de WC zonder doorgetrokken te hebben. En toen gingen ze weer weg. Lize en ik hebben toen maar even de badkamer onderzocht, maar de stank vertelde ons eigenlijk dat die Japanner gewoon uitgebreid op onze WC had zitten poepen....

Zaterdag besloten we zelf het huis maar schoon te maken. Dan konden we tenminste onze spullen gaan uitpakken. Ja, die zaten toen nog steeds in onze tassen! En toen kwam de bovenbuurvrouw naar beneden om zich te verontschuldigen voor "het enige kind" waar ik eerder over schreef. Het kind waar wij van dachten dat het een stuiterbal was bleek 5 kinderen te zijn in de leeftijd van 2 tot 10 jaar. Joepie. Maar de buurvrouw heeft wel beloofd om een poging te doen ze stiller te krijgen. Succes.

Zaterdag nacht was echt heel gezellig. Om 2.30 worden Matt en ik wakker gebeld. Natuurlijk was ik te laat met opnemen. En meteen daarna kreeg ik een berichtje: "Ik wor para hier. Wat zijn die geluide? Heb je dat gerommel aan de voordeur gehoord? Zijn ze nu achter ofzo? Help ik ben bang." Bleek een smsje van Lize te zijn vanuit de andere slaapkamer. En inderdaad ik hoorde geluiden. En zo gauw Lize in mijn kamer was hield het op (voor de duidelijkheid, mijn deur moet opengetrapt worden). Dus gingen we op onderzoek uit, Matt natuurlijk voorop. Natuurlijk niemand meer te bekennen. Maar toen hoorde we weer geluiden. Bleek van boven de keuken te komen....waarschijnlijk was de buurvrouw aan het rondlopen en het huis aan het schoonmaken, maar omdat het zo gehorig is, leek het net of ze in ons huis zaten. Heel erg eng dus. Wie gaat er nou om 2 uur 's nachts schoonmaken?

En gisteravond kwam ADH-David nog even langs. Kan me niet meer herinneren of ik daar over geschreven heb, maar dat was 1 van de klusjesmannen. Hij houdt van Amsterdam en begroette ons met "lekker lekker", het enige Nederlandse woord dat hij kent. Hij kwam de achterdeursleutel brengen. ?? Die hadden we toch allebei al? Dus even proberen. Ja, zijn sleutel werkt op de achterdeur. En onze sleutels, dat blijken de verkeerde te zijn. En daar komen we na 2 weken achter.

Nog even snel over het lab. We zijn nu veel bezig met cellen kweken. Dit door media, oftewel een soort van voeding te te dienen. Gisteren moesten we zelf een fles media maken. Ging helaas niet zo goed (alles moet steriel) en waarschijnlijk heb ik mijn media dan ook besmet. Dat zien we vrijdag wel als hij troebel wordt :D

Vanochtend nog even Natalie gebeld, de estate agent. Dat we niet zo blij zijn dat we zelf het huis hebben moeten schoonmaken. Dus ze stelde voor ons te betalen wat de schoonmakers normaal zouden krijgen (dat moeten we nog maar zien natuurlijk). En dan gaan we vanaf aanstaande maandag huur betalen. Is toch mooi 3 weken gratis huur.

Vandaag is het Orange Wednesday. Voor mensen met de mobiele provider Orange, die kunnen het tweede bioscoopkaartje gratis krijgen. Dus gaan we met de lab-meiden naar de bios.

Ik hou jullie snel weer op de hoogte.
Liefs, Shelley

  • 11 Februari 2009 - 12:28

    Cathy:

    Hey Shell!! Jullie maken nog eens wat mee daar! Heb het idee dat daar alleen maar mafkezen rondlopen, haha. Begin me nu af te vragen of jullie ook nog normale mensen ontmoeten, of valt dat wel mee?

  • 13 Februari 2009 - 20:31

    Oma Rina .:

    oi Shelley.Jullie hebben het erg leuk begrijp ik uit je verhalen .zijn jullie nog ingesneewd ? En het is niet erg slim van je om een vreemde zomaar binnen te laten !
    Nou aan die 5 kinderen wen je ook wel.en mischien .is jullie proef wel gelukt ,groetjes aan Lize en Matt liefs Oma & OPa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Sheffield

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

De laatste

07 Juni 2009

Dublin

31 Mei 2009

Cubanas

26 Mei 2009

Het laatste stageweekje!

20 Mei 2009

Hels weekendje Wales
Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 20258

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: