Godmother Shelley en fibroblasten - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Godmother Shelley en fibroblasten - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Godmother Shelley en fibroblasten

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

17 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi,

Even een kort berichtje deze keer. Zondag was de Baptism van Sean en ik ben een tijdje geleden gevraagd om Godparent te worden samen met Simon (broertje van Matt). Het was dus zo ver. We moesten naar de kerk en ik moest iets doen wat ik nog nooit gedaan had. Simon en ik werden aan de priester voorgesteld en moesten voorin plaatsnemen. Daar kregen we een boekje waar in stond wat we moesten doen. De priester stelde ons gerust om alleen antwoord te geven op de vragen en verder zou hij ons wel helpen. Ik dacht dat Simon dat ook wel zou doen, maar die bleek er tijdens de ceremonie ook niets van te weten, fijn.

Eerst kwam er een vraag of ik we zouden beloven Bernie te helpen met het opvoeden van haar kind. Die moesten we beantwoorden met: "We are". Toen een paar vragen over Satan, die we moesten beantwoorden met: "We do". (dingen als: do you reject satans work and his empty promisses) Maar toen kregen we vragen of we geloven in God en de heilige maagd Maria en dat Jezus is gestorven en nu rechts naast zijn vader zit...... Dat vond ik iets te ver gaan en ik besloot dat ik daar geen antwoord op had. Gelukkig moesten Bernie en Chris (vader Sean) daar ook "I do" op zeggen en had de priester niet door, hoop ik, dat ik daar mijn mond maar hield. Ik heb wel nog netjes "Amen" gezegd. Daarna werd er water over Seans hoofd gegooid en moest ik dat afdrogen. Simon kreeg een brandende kaars in zijn handen gedrukt en moest toen schijnbaar "Amen" zeggen, wat hij dus blijkbaar niet wist want dat deed hij niet. En dat was het wel zo'n beetje. Toen natuurlijk op zijn Engels naar de pub, dit sloeg de priester maar af :D

Nu nog even kort over het onderzoek hier. Ik doe dus onderzoek naar ALS, een neurologische aandoening. Lize doet PLS, iets waarvan ze niet zeker weten of het verschilt met ALS. Maargoed, wij gaan dus onderzoeken of er verschillen zijn tussen ALS en PLS. Dit met behulp van fibroblasten. Dit zijn geen neurologische cellen. Op dit moment ben ik aan het lezen waarom we dan fibroblasten kunnen gebruiken als we naar een neurologische aandoening zoeken. Het schijnt dat daar veel van dezelfde genen in zitten die tot expressie komen als in de neurologische cellen, maar ze zijn veel makkelijker te onderhouden. Met het onderhouden van de cellen zijn we nu bezig. Dit moet, zoals ik volgens mij al heb genoemd, allemaal steriel. Ondertussen hebben we allebei 3 controle groepen (van mensen zonder de ziekte) en morgen krijgen we er allebei 3 groepen bij. Deze keer van mensen met ALS ofwel PLS. Ook zijn we nu onafhankelijk geworden als het om het voeren van cellen gaat, joepie :P Er hoeft niemand meer bij te zijn. Gisteren voor het eerst helemaal zelf geprobeerd, ben benieuwd of ze nog leven. Dat ga ik morgen maar even bekijken!!

Liefs, Shelley

  • 17 Februari 2009 - 17:40

    Stephanie:

    GEFELICITEERD!!!

  • 17 Februari 2009 - 18:29

    Mama:

    Hoi Shell, Gefeliciteerd met je peetouderschap. Gelukkig voor jou dat de priester het niet door had dat je je mond hield. Ik ben ieder geval heel blij dat je het ook op je stage adres het naar je zin hebt.

    xxx Mama

    ps. Blouse heeft Christel opgehaald

  • 18 Februari 2009 - 08:46

    Rianne:

    Gekke Simon. Altijd lachen met (om) die jongen.

  • 18 Februari 2009 - 08:46

    Rianne:

    Oh kut, wist niet dat zoiest een "gefeliciteerd" moment was..

    bij deze; Congrats.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Sheffield

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

De laatste

07 Juni 2009

Dublin

31 Mei 2009

Cubanas

26 Mei 2009

Het laatste stageweekje!

20 Mei 2009

Hels weekendje Wales
Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 20260

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: