Dublin - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Dublin - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Dublin

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

07 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hallo,

Ik ben weer terug uit Dublin, en het was echt heel erg leuk. Het weer kon niet beter, het was echt verschrikkelijk warm!!

Maandagochtend waren we dus om 3 uur al uit bed omdat we om 5 uur de trein moesten hebben naar het vliegveld van Manchester. In het vliegtuig van Ryanair werden we wakkergemaakt met een gezellig muziekje van Mozart (Eine Kleine Nachtmusik), wat we nu nooit meer willen horen omdat dit muziekje op “repeat” stond.

Het was gelukkig maar een korte vlucht, 45 minuten en eenmaal in Dublin hoefden we alleen nog maar met de bus naar het centrum. Daar hebben we toen in de hitte met onze tassen tot 2 uur rond moeten lopen, omdat we toen pas ons appartement in mochten. Jammer genoeg waren veel pubs dicht of serveerden ze geen eten, omdat het pinksteren was. In Engeland is dit geen vrije dag, maar in Iederland dus blijkbaar wel. Natuurlijk konden we ook de receptie niet vinden, maar dat is weer een ander verhaal.

Het appartement was heel leuk en ook wel comfortabel (zie foto’s). Ook was het erg dichtbij de Temple Bar, waar allemaal leuke pubs bij elkaar zitten. De volgende dag zijn we eerst naar St. Patricks park geweest. Best een leuk parkje om te zien, maar niet erg groot helaas. Na een half uurtje in de zon zitten hadden we het dan ook wel weer gezien en hebben we gewoon lekker rondgelopen door Dublin. Natuurlijk kwamen we lekker wat winkels tegen en hebben we maar gewinkeld :D

Af en toe kwamen we rijdende boten tegen, die waren van de “Viking Splash Tour”, ik geloof iets met rijden door de stad en in het water. In ieder geval, het grapje van de tour was om mensen op straat te laten schrikken door opeens met zijn allen keihard als een “Viking” te gaan brullen. Maar ik heb het idee dat iedereen daar op voorbereid is, omdat alle tours dit grapje gebruiken. Ach, het zal wel grappig zijn als je er zelf in zit ofzo……

‘s Avonds zijn we naar The Brazen Head geweest, een van de oudste pubs in Dublin. Het leuke was dat er op een gegeven moment live Ierse muziek was. Er was ook een mannetje dat heel raar zat te dansen achter 1 van de muzikanten, hij maakte echt hele rare bewegingen. Dus op een gegeven moment bedachten Lize en ik dat hij wel eens een klein instrument aan het bespelen zou kunnen zijn. Toen de andere muzikant aan de kant ging, zagen we dat hij ook inderdaad een instrument aan het bespelen was: twee lepels!!

Woensdag zijn we naar de Guinness fabriek gegaan, niet dat ik dat nou zo lekker vind, maar je bent toch in Dublin he ;) Het was best wel leuk om er even doorheen gelopen te hebben. Op een gegeven moment was er een Tasting Lab, waar je alvast Guinness kon proeven die net gemaakt was. En op het einde kreeg iedereen een pint Guinness. Het was zelfs mogelijk om deze zelf te tappen, maar dat wilden wij niet, want wij wilden er natuurlijk een echte Shamrock op gemaakt hebben! Dat was het enige leuke van de Guinness trouwens, want ook in Dublin is Guinness niet te zuipen. Maar ik heb me best gedaan en ben nog een heel eind door mijn pint gekomen :D

‘s Middags nog even lekker door Dublin gelopen en weer iets in een pub gegeten in de Temple Bar. Omdat we nog geen zin hadden om naar huis te gaan, en omdat het nog lekker weer was, besloten we op 1 van de weinige terrasjes te gaan zitten. Van een afstandje hebben we toen een “echte” Leprechaun gezien :D

Donderdag was het alweer tijd om naar huis te gaan, maar gelukkig hadden we nog tot een uur of 3 voordat we naar het vliegveld moesten. We besloten om iets te gaan eten bij: “Queen of Tarts”, en dat was een goed idee, want daar hebben ze de allerlekkerste taartjes! Eenmaal op het vliegveld hadden we – natuurlijk – de mazzel dat we nog een half uurtje vertraging hadden. En dat op een vlucht van 45 minuten.

‘s Avonds om een uur of 22.30 kwamen we thuis en zagen we tot onze schrik dat het licht in Lizes kamer aan was! We wilden niet naar binnen, maar hebben toen we de deur geprobeerd en deze was niet op slot. Toen wilden we natuurlijk helemaal niet meer naar binnen. Lize heeft toen de buurman, die we amper kennen, wakker gemaakt om te vragen of hij naar binnen durfde. Gelukkig was er niemand binnen en ook onze spullen waren er nog, maar die deur was zeker weten op slot toen wij weg waren gegaan. Wat blijkt nou, 1 van onze letting agents heeft die dag nog het huis aan mensen laten zien en toen dus gewoon de deur niet op slot gedaan. Alles had dus mooi weg kunnen zijn en ik wil niet weten wat er was gebeurd als zij die mensen bijvoorbeeld de maandag had binnen gelaten. En ze heeft ook nog niet gebeld om haar excuses aan te bieden, terwijl ze gisteren wel gewoon op het werk was!

Vrijdag moesten we nog heel even naar de universiteit en ‘s avonds zijn we weer naar Cubanas geweest om te dansen. Helaas was de DJ wel heel slecht, maar het was alsnog wel gezellig.

Het Sheffield-avontuur is alweer bijna afgelopen en we hebben nog maar twee weekjes te gaan. Dinsdag hebben we onze presentaties hier in Sheffield en we proberen voor vrijdag onze verslagen af te krijgen. En dan als het lekker weer is gaan we in de laatste week nog lekker een dagje naar Alton Towers, een pretpak hier.

Liefs, Shelley

• 07 Juni 2009 - 08:02

Stephanie:

He,

Mooi verhaal weer!
    Succes met het voorbereiden voor jullie presentatie en het afmaken van je verslag...!

Groetjes

• 07 Juni 2009 - 09:08

Oma Rina .:

Hoi Shelley .
    Dat zag er weer gezellig uit ,
    Leuk verhaal weer ,
    en nu de laatste loodjes en dan vakantie ?
    liefs Oma & Opa .xxx

• 07 Juni 2009 - 17:54

Mama:

Hoi Shelley,

Dus weer een ervaring rijker. Dublin lijkt me erg mooi, dus super dat je er geweest bent. Nog twee weekjes en dan zijn de 5 maanden al weer om , maar je hebt wel iets om naar terug te kijken. Foto's zijn erg leuk en ook een hele fijne herinnering voor als je terug bent.