De laatste - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu De laatste - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

De laatste

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

16 Juni 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Afgelopen dinsdag heb ik mijn presentatie gehouden voor de mensen van het lab hier in Sheffield. Natuurlijk was ik wel heel erg zenuwachtig, maar volgens mij ging het wel redelijk. Gelukkig was het alleen maar een oefenpresentatie en wordt er pas een cijfer gegeven in Nederland. De presentatie van Lize was ook goed gegaan en de chocoladecake die we gebakken hadden voor de presentatie was ook gelukt ;-)

Woensdagavond zou ik Matt van het vliegveld in Manchester ophalen, want hij was in Nederland geweest voor de tweede selectieronde van Eurocontrol in Maastricht (Air Traffic Control). Om 21.35 zou hij aankomen en dus had ik besloten om alvast de trein te nemen die om 19.11 wegging en om 20.30 aan zou komen. Toen ik weg van huis moest regende het zo hard, dat toen ik bij de bushalte aankwam ik al verzopen was en alles in mijn tas ook al vochtig was. Om 18.25 zat ik al in de bus, die er normaal een kwartiertje over doet om bij het treinstation te komen. Maar natuurlijk was het zo druk op de weg dat we om 18.55 nog in de file stonden, dat ik besloten heb om eruit te gaan en de rest naar het treinstation door de regen te rennen. Kwam ik eindelijk om vijf over zeven aan bij het treinstation, is mijn trein natuurlijk gecancelled.

Schijnbaar kon het “tropische” Engeland het beetje water dat gevallen was niet aan en stonden de treinsporen richting Manchester onder water. Personeel adviseerde iedereen die naar Manchester airport moest via Chesterfield te gaan, waar dan een extra trein werd ingezet naar Manchester Piccadilly, waar je dan een trein naar het vliegveld kon krijgen. Dus moest ik op de trein naar Nottingham of Plymouth en die zouden er “nu” aankomen. Ik rennen naar het platform, maar nee de trein was er nog niet. En na een kwartier wachten was deze trein dan ook opeens van het bord verdwenen……

Om 19.30 zat ik dus opeens in de trein naar Londen, die blijkbaar via Chesterfield zou gaan. Om acht uur zouden we daar aankomen en twaalf minuten later zou de trein naar Manchester er dan zijn. Maar natuurlijk kwam die pas om half negen aanzetten waarna ik te horen kreeg dat ik pas om 21.55 in Manchester zou aankomen. Het vliegveld zou ik zeker niet meer halen, dus werd ik opgehaald door de ouders van Matt in Manchester.

Vrijdagochtend kreeg Matt te horen dat hij aangenomen is bij Eurocontrol en dat hij, na een medische keuring, 2 november mag beginnen met de opleiding!!

Zaterdagavond zijn we in Rochdale wat gaan drinken en daarna gingen we uit eten met de ouders van Matt en hun vrienden. Dat was erg gezellig, alleen gingen we pas om een uur of 11 eten, dat was wel minder. Verder de hele week lekker weer gehad en zondag gingen we barbecuen.

Gisteren moest ik weer terug naar Sheffield, omdat de professor niet bij onze presentaties was geweest en graag wilde dat wij dit nog een keer zouden doen. Hier waren we natuurlijk niet zo blij mee, omdat we nu al twee extra weken hebben doorgewerkt terwijl we eigenlijk drie weekjes vakantie in Sheffield zouden hebben. Natuurlijk kreeg ik weer een hele plensbui op mijn hoofd en was ik weer verzopen, terwijl het in Manchester gewoon lekker zonnig was! Het ergste was nog dat toen we bij het ziekenhuis aankwamen, de supervisor zei dat we die presentatie niet hoefden te doen!! Dus ben ik gisteren nog teruggegaan naar Manchester :D

Donderdag halen Rene en Lize ons op van hier en dan hopen we vrijdag naar Alton Towers te gaan. Als het goed is blijft het droog. En zaterdag vertrekken we dan terug naar Nederland.

Liefs, Shelley

• 16 Juni 2009 - 12:18

Mama:

Hoi Shelley,

Wat zal je gebaald hebben dat het zo tegen zat met de trein. En balen dat je terug gaat naar Sheffield en dan blijkt dat je de presentatie niet over hoeft te doen. In ieder geval geniet nog maar van je laatste dagen in Engeland want dat heb je wel verdiend na je stage. En wat Matt betreft, helemaal super voor hem ( jullie ).

xxx Mama

• 16 Juni 2009 - 14:01

Opa:

Wat jammer nu geen post meer,ik was aardig op weg om laborant te worden
    Groetjes Opa

• 17 Juni 2009 - 15:42

Anita:

Hoi Shelley,

Wat ontzettend leuk dat Matt is aangenomen feliciteer hem maar names ons.
    Ik spreek je weer als je terug bent.

lieve groeten,

Anita