Cathy en Lorraine - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Cathy en Lorraine - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Cathy en Lorraine

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

24 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Eerst even een mededeling: mijn website stuurt iedereen die op de link in de mail klikt door naar het verhaaltje dat ik daarvoor al heb geschreven. Heel vervelend, maar als je dan onder dat verhaaltje even op volgende klikt krijg je de volgende. Er wordt aan gewerkt.

Donderdagavond kwamen Lorraine en Cathy naar Engeland. Daar hebben Lize en ik ons echt al een tijdje op zitten verheugen! Maar ze zouden pas om 23.15 om Engeland aankomen. Aangezien we geen zin hadden om thuis maar te wachten zijn we maar naar de pub gegaan van te voren :D

Vrijdag hadden we dan onze eerste dag. Helaas moesten wij natuurlijk wel weer naar het lab en kon de pret pas om 14.30 beginnen. Om dit iets eerder te maken hadden we gevraagd of ze vast naar het ziekenhuis wilden komen om te komen lunchen. Dit was al om 12.30 en dan tot een uur of 14.00 (toen hadden we een meeting). We hebben heerlijk in het zonnetje gezeten in de tuin van de student union en wat gegeten. Dat was ook het begin van een weekend vol met eten :P

Vrijdagavond hadden we onze “posh” night out. We hadden allemaal iets netjes aan en zouden uit eten gaan in een leuk restaurantje. Dit was een Italiaans restaurantje met de naam: Popolo. Daar hebben we uiteraard ook cocktails gedronken en lekker gegeten. Toen nog even naar de Bia Hoi cocktailbar. We wilden niet te laat weer naar huis gaan, want de volgende dag zouden we gaan shoppen in de Meadowhall.

Zaterdag toen we wakker werden hebben onbeten met New York Cheesecake :D Uiteindelijk waren we natuurlijk op zaterdag veel te laat naar de Meadowhall vertrokken (het wordt namelijk ’s middags altijd erg druk). Maar het bleek mee te vallen met de drukte, misschien wel door mothering Sunday. In ieder geval hebben we eerst een broodje gehaald en toen lekker gewinkeld. Lorraine had lekker wat dingetjes gekocht, maar de rest kon niet zo goed slagen helaas. Toen we bijna dood waren zijn we maar neergeploft bij Costa en hebben we koffie gedronken en Cathy had daar een mega-Lemoncake bij. Nog een klein beetje gewinkeld daarna en toen maar naar Varsity gegaan om te eten. Helaas was het te laat om te eten daar en moesten we naar een andere pub. Gelukkig aan de overkant! Daar hadden we best lekker gegeten en Lize, Lorraine en Cathy hadden nog trek daarna en besloten een toetje te nemen. Lize had een Apple and Rhubarb Crumble die best weg te krijgen was. Maar Lorraine en Cathy hadden een chocolate fudgecake besteld en daar was die lemoncake wel iets klein bij. Dat was gewoon een monster van een taart met een halve liter chocoladesaus eroverheen. Maar Cathy kreeg die wel weg toch ;)

Later hadden Cathy, Lorraine en ik nog wel zin om uit te gaan. Lize bleef thuis want die was super moe. Ik besloot om ze dan maar mee te nemen Poptarts, het feest in de Student union. Veel cheesy muziek natuurlijk weer, maar uiteindelijk erg gezellig. Ook veel mensen verkleed, iets wat in Engeland de normaalste zaak van de wereld is. Er liepen bijvoorbeeld zeemensen, Rambos en ook een krokodil. Die laatste schrok ik me echt dood van, want ik voelde opeens iets harigs achter me (ja het was een fluffy krokodil). Helaas waren er ook vervelende mensen. Het begon met twee Fransen die op de foto wilden met de Franse vlag. Natuurlijk even vragen of ze Frans waren want dat wisten we nog niet. Geven ze echt het meest slechte antwoord dat ze tegen ons hadden kunnen zeggen in hun gebrekkige Engels: “Non, we are Dutch”. Yeah right...... Helaas kwamen ze de hele tijd weer terug en, het waren een grote en een kleine, die kleine dacht mij wel ff aan de haak te slaan waarschijnlijk omdat Cathy en Lorraine te lang voor hem waren. Heb ik weer. Maargoed, uiteindelijk had Lorraine een dronkenlap achter zich aan die als een boemerang steeds weer terugkwam. Daar moet ik wel bijzeggen dat hij steeds ietsje meer had gedronken als hij terug kwam. En toen nog 3 vervelende kereltjes (3 koppen groter dan ik) die eerst achter Lorraine en toen Cathy aangingen. En vies dat ze waren. Er stond nog net geen: “Ik wil sex”, op hun hoofd geschreven. Toen ze de boodschap niet bleken te begrijpen dat we geen interesse hadden heef Lorraine er eentje een ros op zijn been gegeven. Verder was het wel gezellig hoor ;) Om een uur of 3 waren we weer terug.

Zondag ontbeten met stroopwafels en toen naar de Wheterspoons om te ontbijten. Helaas deden ze maar ontbijt tot 12 uur en waren wij daar om 1 uur. Dus besloten we gewoon lekker broodjes te nemen, waar Lorraine, Cathy en Lize wel patat bij wilden. Ik had corn on the cob erbij. Het “wijf” achter de bar was vet chaggie en we vroegen ons af of ze een kater had of dat ze gewoon zo was. In ieder geval ging het weer niet goed, want ik had patat bij mijn wrap en corn on the cob en Lize en Cathy kregen een portie patat tussen hen in. Toen gingen we even vragen of dat er misschien twee moesten voorstellen, kwam ze wel even zeggen dat de patat van Cathy op mijn bord lag....... Geen sorry of iets en natuurlijk weer vet chaggie. Ben blij dat er geen mensen naast ons zaten, want dan hadden we daar misschien onze patat moeten halen!

In de middag hadden we eigenlijk niet zoveel te doen, dus besloten we om naar de bioscoop te gaan. We wilden wel even binnendoor lopen en moesten daarvoor een trap op, een parkeergarage in. Dat stonk echt naar urine en het was nogal leeg daar. We vroegen ons af of het misschien niet meer in gebruik was en of er dan misschien wel junkies in zaten. Toen we boven kwamen zagen we helemaal aan het einde dan ook een paar junkies staan en toen ze onze kant op keken kregen we het een beetje benauwd. Dus besloten we terug naar beneden te rennen. Maar er werd wel naar ons geroepen en op een gegeven moment kwamen ze achter ons aan. Wij dus nog harder naar beneden rennen en weer buiten kijken of er iemand op de trap liep, wat ook zo bleek te zijn!! Lize en ik begonnen dus maar vast te rennen :D Lorraine en Cathy gingen niet zo hard, maar gelukkig bleek die junkie de parkeergarage niet uit te komen. Eenmaal naar de bioscoop gekomen via de omweg, bleken daar heel veel “kinderen” te zitten, van die ettertjes die zitten te roken enzo en niet zo goed weten wat ze met hun zondag moeten doen. Later kwam er een groep van vier jongetjes aanlopen en die leken wel erg veel op de “junkies” waar wij voor weggerend waren.....oeps. Zo eng waren ze dus niet! Helaas herkenden ze ons en begonnen ze te lachen......

’s Avonds zouden we dan Varsity proberen, want daar waren we eigenlijk nog niet geweest. Natuurlijk waren we WEER te laat en besloten we om maar weer naar de andere pub te gaan. Weer lekker gegeten en WEER een toetje erbij. Lorraine had nachos als toetje waarop de barman vroeg of ze een grapje maakte.

Vanochtend zijn Lorraine en Cathy weer naar huis gegaan..... Niet zo leuk want het was een super gezellig weekend!! Aankomend weekend hebben we waarschijnlijk een rustweekend, maar nu eerst weer een weekje met celletjes spelen. Joepie.

Tot volgende week,

Liefs, Shelley

• 24 Maart 2009 - 18:13

Chris:

Leuk verhaal, wel wat lang...

• 24 Maart 2009 - 21:16

Mama:

Hoi Shell, leuk geschreven weer. Alleen is dit een nieuw dieet, ik lees maar eten en eten en eten :-P
    Je foto's zijn ook erg leuk om te bekijken. Overigens werkt je site weer zoals gewoonlijk.

xxx Mama