De vakantie - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu De vakantie - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

De vakantie

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

13 April 2012 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hoi,

Ondertussen zit ik alweer bijna 2 weken in het zonnige Zuid-Afrika en zitten ook mijn 2 weken vakantie er bijna op. Lorraine en ik hebben een goede vlucht gehad en hebben heerlijk van de zon kunnen genieten.

We zijn hier in Johannesburg naar het Leeuwenpark geweest en het Neushoorn en Leeuwenpark. Daar kan je met jonge leeuwen spelen en later tussen de volwassen leeuwen door rijden. Daarnaast zijn er nog veel meer dieren zoals neushoorns, zebra’s en giraffen. Op deze manier kom je dus heel dicht bij de dieren. Ramen moet je dicht houden en uit de auto stappen mag niet. Jammer dat sommige toeristen denken, na met die lieve kleine leeuwtjes gespeeld te hebben, dat de grote leeuwen ook aaibaar zijn. Er zijn in deze parken dus al meerdere malen toeristen aangevallen. Wij hielden ons natuurlijk gewoon aan de regels. Aangekomen in het territorium van de cheetah, lag deze lekker in het zonnetje en konden we met onze auto heel dichtbij komen. Natuurlijk begint op dat moment rook uit de voorkant van de auto te komen. Lorraine en ik meteen in de stress, want we moesten kiezen tussen een ontploffende auto of opgegeten worden door een cheetah….. “Gelukkig” was de auto alleen maar oververhit en stopte deze na 10 minuten stilstaan met roken.

Zaterdag zijn we vertrokken naar Sondela, een soort vakantie park in de bush. Dat betekent dus dat alle dieren gewoon bij jouw huisje kunnen komen. Daar aangekomen een wandeling over wat zandpaadjes gemaakt naar het zwembad, ondertussen wat antilopen tegengekomen, en ’s avonds natuurlijk vlees klaargemaakt voor een braai (barbecue). We moesten in het donker eten en Lorraine en ik waren als de dood voor spinnen en slangen, maar die zijn we gelukkig niet tegengekomen. Wel hadden we een onverwachte gast op onze braai, waar we aardig van schrokken, omdat die bijna geluidloos ons terrein opliep en we hem pas hoorden toen hij bij de tafel stond. Een mannelijke nyala (soort antilope), door de jongens Frank genaamd. Deze is trouwens elke dag terug geweest, en werd op de laatste dag zo asociaal dat hij zelfs door de voordeur kwam.

Op het moment dat we naar bed wilden gaan, hoorden we opeens het geluid van een jankend beest vlakbij ons huisje. Daarbij het lachende geluid van een hyena, wat zich uitbreidde tot meerdere hyena’s van meerdere kanten. Lorraine en ik natuurlijk weer doodsbang, want wij hadden die middag gewoon rustig rondgelopen waar nu de hyena’s zaten. We hebben de beesten zelf niet gezien, maar de volgende dag wilden de jongens natuurlijk op zoek naar het kadaver van het jankende beest, maar we hebben het niet kunnen vinden. ’s Middags hadden we een game-drive geboekt, daar ga je met een auto de bush in om meer dieren te kunnen zien. Dit was echt verschrikkelijk, er zaten allemaal vervelende mensen in, kinderen die veel te veel vragen stelden en een kind dat besloot om over te geven. En uiteindelijk ook niet veel gezien. De volgende dag om 07.30 hadden we echter een auto waar alleen wij in zaten en dit was heel leuk, voornamelijk veel soorten antilopen gezien, giraffen, zebra’s, kudu’s en wildebeesten (gnoes).

Woensdag zijn we vertrokken voor een dagje Sun City, een groot entertainment park waar ook een waterpark bijzit. Glijbanen en een nepstrand met zee. Heerlijk relaxte dag gehad, waar Lorraine en Andrew mooi rood geworden zijn. Ondertussen zijn we terug in Johannesburg en gaan we vanavond lekker uit eten.

Maandag begint mijn stage in het Chris Hani Baragwanath ziekenhuis, hopelijk heb ik dus veel te vertellen in mijn volgende verslag. Ik zal een aantal foto’s bijvoegen, de rest komt snel op facebook.

Liefs,

Shelley

• 13 April 2012 - 08:34

Chris:

Leuk verslag.
    Benieuwd naar de volgende...

Xx

• 13 April 2012 - 09:19

Anita:

Wauw wat ziet dat er gaf uit!!!

Wat een geweldige belevenis zo in de bush. Frank mag er ook wezen!

Jeetje wat heb jij toch eigenlijk al veel gezien in je leven. Nou geniet er maar lekker van.

Succes op je stage plaats.

groetjes Anita

• 13 April 2012 - 09:27

Opa En Oma:

Dat is weer een leuk reisverslag,je hebt al weer heel wat gezien in die korte tijd
    Wij wensen je veel plezier in de komende stage van het Chris Hani Baragwanath ziekenhuis
    Groetjes ook aan Andrew

• 13 April 2012 - 11:36

Chris:

Ik heb nu ook even de foto's bekeken: Ziet er prima uit!
    Veel plezier!

XX

• 13 April 2012 - 19:31

Elke & René:

Leuk 1e verslag! Nu maar hopen dat de volgende net zo leuk worden, als je je eerste ervaringen op de SEH achter de rug hebt, daar...

Op die foto van Andrew & Frank, is Andrew dan degene met het shirt aan? :P

In ieder geval wensen we je héél veel succes met je stage, en laat een goede indruk namens ons Hollanders achter, hè!

Groetjes,

Elke & René

• 13 April 2012 - 21:15

Pia Moreira:

Hoi Shelley,

Erg leuk om jou verhaal te lezen zoals altijd natuurlijk, dus toch een braai?
    Succes maandag.

Groetjes

Pia

• 17 April 2012 - 02:06

Rick En Mama:

Zoals altijd, je weet je verslag leuk te vertellen. Overigens het is is winter in Zuid Afrika. Zo ziet er niet uit op de foto's. Schitterende foto's. En uiteraard is eten van taartjes weer aan de orde.