Happy mondays, ballet en Christel en Rene - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Happy mondays, ballet en Christel en Rene - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Happy mondays, ballet en Christel en Rene

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

23 Februari 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi,

Bedankt voor alle leuke reacties die ik tot nu toe heb gehad op mijn verhalen!!

Ik zit nu op de universiteit en we hadden vanochtend een lecture over de anatomie van de neurologie. Even ophalen dus, want dat is alweer een tijdje geleden. Gelukkig viel het best mee en wisten we ook nog wel veel, ookal waren ook nogal wat "oja" momenten. Ik was wel blij dat we erheen waren gegaan, want alles is beter dan de maandag-meeting die we elke maandag hebben van 11 tot 12.30!

Vanavond ga ik balletten. Ik dacht dat het wel makkelijk zou zijn om hier een goede balletschool te vinden, maar dat viel aardig tegen. Het liefst had ik 3x in de week 1,5 uur gedaan, maar dat zit er hier toch echt niet in. Ten eerste zijn er geen balletscholen te vinden en ten tweede, als ik er dan toch eentje heb gevonden, is het maar een uur. Een tijdje geleden heb ik op een zondagmiddag een les geprobeerd in een echte dansschool, een intermediate les zoals ik dat in Amsterdam ook doe. Meestal begin je met de linker hand aan de bar, dus nadat de leraar de oefening had uitgelegd, draaide ik me om. Maar ik was de enige die dat deed en toen zaten ze me aan te kijken alsof ik een idioot ben.....leuk. Dus we begonnen maar allemaal met ons gezicht naar de leraar toe gedraaid. De les was verder niet veel bijzonders, eerlijk gezegd vond ik het nergens op slaan. Er zaten ook complete beginners bij en het niveau was zeker geen intermediate :(

Nu heb ik eindelijk een balletles op maandagavond gevonden, die ik vorige week voor het eerst geprobeerd heb. Helaas is het ook maar een uur, maar het is advanced en ik moet zeggen aardig moeilijk :D En daarna doen ze een half uur spitzenles die ik ook mee heb gedaan. We gingen wel even "springen" op spitzen. Niet erop en eraf, nee het idee was dat we op de punt van onze tenen zouden blijven staan en dan springen. Ik braaf meedoen, wel rustig aan natuurlijk. Nou dat heb ik geweten, ik had me toch een pijn in mijn tenen en de volgende dag in mijn enkels!!! Gelukkig was de rest van dat half uur wel rustig aan en ging het volgens mij aardig. Ik moet wel toegeven dat ik de laatste 10 minuten maar heb opgegeven, ik zie wel wanneer ik sterk genoeg ben voor een half uur op spitzen!! Ben wel blij dat ik eindelijk een les heb gevonden die ik leuk vind, en als ik tijd heb ga ik ook nog de intermediate les doen die ervoor zit. En dan heel misschien nog een beginnersles bij dezelfde school op de woensdag, om in beweging te blijven :)

Gisteren zijn Christel en Rene (vriend van Lize) weer terug naar huis gegaan na een weekendje Sheffield. Het was erg gezellig. Helaas was Lize als sinds dinsdag ziek en kon ze vrijdag niet mee naar "de lift". De lift zit in de Tower of Arts waarop staat: "This building leaks.co.uk", en eerlijk gezegd geloof ik dat wel want het is een krot. Er zit wel een hele coole lift in, een paternoster lift. Die blijft de hele tijd doordraaien en je moet er dan ook in springen om omhoog of naar beneden te kunnen :D Christel vond het in ieder geval wel erg leuk. Ik was wel beniewd wat er zou gebeuren als je bij de top zou komen. Zou hij over de kop gaan en andersom naar beneden gaan? Of misschien inklappen als een doos en dan weer openen aan de andere kant? In ieder geval, ik durfde er niet in te blijven staan en Christel ook niet. Dus Rene moest maar alleen. Gelukkig kwam hij er heel weer uit. Het zou ook wel raar zijn geweest als het een "studenten-gehakt lift" was geweest. Dus toen Rene er weer uit was, besloten Christel en ik ook maar te gaan. En inderdaad, het was best leuk! Zaterdag heb ik de hele dag gewinkeld met Christel in de Meadowhall, een mega groot winkelcentrum hier en ze heeft alles gekocht wat ze wilde kopen. Nu moet ze alleen nog terugbetalen ;) 'S avonds zijn we gezellig samen naar de bioscoop geweest en Lize en Rene gingen samen uit eten. En toen was het weekend alweer voorbij en zitten we ALWEER op de universiteit...

Morgenavond vanaf 18 uur hebben we waarschijnlijk een feestje van de medische societeit. Kunnen we eindelijk ons slagen vieren!! En vrijdag hebben we ook een feestje, dan kunnen we het nog een keer vieren!! En misschien zaterdag ook nog wel ;)

Liefs, Shelley

  • 23 Februari 2009 - 12:14

    Shelley:

    Shelley,

    Je verslag gelezen,je maakt heel wat mee in je leven,vroeger had je een jarenlange TV serie ,die heette "Coronation Street" de buurt en buren hebben hier veel overeenkomst mee.
    Heb je nu die foto ontvangen van Nob's Pace?
    Over het woord "René"
    De "é" krijg je met Alt+233 op het numerieke toetsenbord
    Groetjes ook aan Lize van OPA

  • 23 Februari 2009 - 13:35

    Chris:

    Het lijkt wel een groot feest daar in GB!
    Paternosters waren vroeger in Nederland ook heel gewoon hoor, kijk maar eens naar de film "Grijpstra en de Gier" (de originele).
    Grappig dat je je met zoiets simpels nog kan vermaken ;0).
    Ik neem aan dat je laptop al gerepareerd is, geen problemen meer?

    Nog veel meer feestplezier op dat grote eiland!!

    XX

  • 23 Februari 2009 - 14:37

    Mama:

    Hoi Shelley,

    Lijkt me best moeilijk om een college neurologie te moten volgen en dan nog in het engels ook. Wel jammer dat je minder ballet lessen kan nemen dan je zou willen. Hebben jullie nog de huissloffen gehad?

    xxx Mama

  • 23 Februari 2009 - 18:33

    Stephanie:

    Feest, feest, feest en nog eens feest!
    En uiteindelijk ook nog dansplezier...! Voorelkaar?!
    Ik ben afgelopen zaterdag naar Giselle geweest, vooral de Willie's waren erg mooi!

    Groetjes weer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Sheffield

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

De laatste

07 Juni 2009

Dublin

31 Mei 2009

Cubanas

26 Mei 2009

Het laatste stageweekje!

20 Mei 2009

Hels weekendje Wales
Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 20240

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: