Feestjes-week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Feestjes-week - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Feestjes-week

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

03 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Ik heb in het fotoalbum een aantal foto’s gezet van ons huisje hier in Sheffield. Het duurde even, maar ik heb er eindelijk tijd voor gehad! Zoals je kan zien zijn Lize en ik al in de stemming voor St. Patricks day (17 maart). Deze keer heb ik een lang verhaal voor jullie.

Dinsdag

Afgelopen dinsdag hadden we dus een feestje van de medische societeit. Eerst om een uur of 18 waren er verkiezingen en kregen we gratis pizza. Daarna vanaf een uur of 20.30 hadden we een zogenaamde: “Photohunt-pubcrawl”. Dus uitgaan en ondertussen foto’s maken van bepaalde items op een lijstje. De eerste items waren natuurlijk wel te doen. Het waren 5 pubs en dan moest er een foto gemaakt worden van de teamleden bij de pub. Dat was wel makkelijk. Maar toen wat raardere dingen:
- Een politieagent met zijn “thumbs-up” (dat schijnt hier echt niet te kunnen)
- Met 5 personen in een telefooncel met een bloem
- Een dier (dus maar even naar de supermarkt voor een kip...)
- Een geest
- Een persoon met een rode string op het hoofd
- Een man in vrouwen kleding
- Een ballon
- Een condoom met water erin
- Een van de teamleden met een volgetekend gezicht
- Een “echte” zwerver

En nog meer van dat soort dingen. Uiteindelijk hebben we ze wel allemaal voor elkaar gekregen. Dus dat was wel cool. Maar van die pubcrawl zelf is niet zoveel gekomen omdat we alleen maar aan het rondrennen waren om foto’s te maken om dan weer op tijd te kunnen inleveren. Ben benieuwd naar de foto’s!

Vrijdag

Vrijdag hadden we nog een feestje van de medische societeit: the Medics Revue, met als thema: “The spy who gloved me”. Dat waren allemaal toneelstukjes, liedjes en filmpjes over medische thema’s en ook over leraren hier in Sheffield. Sommige “insider” grapjes snapten we dan ook niet, maar er zaten best wel leuke en ook harde grapjes bij. Erg leuk gedaan dus. Toneelstukjes over vreselijke chirurgen en vervelende verpleegsters en liedjes over bijvoorbeeld een gemiste diabetes (suikerziekte) diagnose...... Dat liedje was trouwens wel erg hard. Een beetje alle gevolgen van een slecht behandelde diabetes kwamen voorbij alleen maar doordat een dokter de diagnose heeft gemist.

Daarna gingen we nog even naar Bar 1, de studenten bar in de student-union. Daar maakten we kennis met Kevin Bacon. Geen idee wie het was, maar hij stond met Lize te praten. Volgens mij waren we daarvoor wel aan hem voorgesteld, maar ik wist het niet zeker meer. We ontmoeten hier zoveel nieuwe mensen dat ik het gewoon niet meer weet. In ieder geval ging het erover dat hij 7 jaar in Nederland gewoond had en dat hij iets in de richting van “dankuwel” kon zeggen (dat is wel super goed natuurlijk voor 7 jaar), en Lize wist wel twee woorden daarvoor in het Engels: “Thank you” en “Ta”. Nou die laatste die schoot bij hem blijkbaar in het verkeerde keelgat, want dat was absoluut niet hetzelfde als dankjewel. Dat is het wel, maar het is een informele vorm van het woord. Bij hem ging het er in ieder geval niet in dat het hetzelfde betekende en het was ook verschrikkelijk als je dat tegen de koningin zou zeggen!! Alsof we berhaupt ooit tegen de koningin zouden praten, maargoed daar ging het niet om. We probeerden hem nog uit te leggen dat wij in Engeland het meeste van ons Engels leren en dat we niet altijd het formele van het informele kunnen onderscheiden. Maar ook dat kon er bij hem niet in, tenslotte kon hij na 7 jaar in Nederland gewoond te hebben al vertellen dat “dankuwel” de formele vorm is..... Ook wist hij te vertellen dat hij op een terras altijd “danke” zei. Nou dat klinkt meer Duits vonden Lize en ik. En dat is ook zo, dus kunnen we Kevin Bacon beter even vertellen dat het beter is om dan “dankjewel” te zeggen. Maar nee, iedereen vond het altijd goed als hij “danke” zei. In Nederland doet ook niemand daar moeilijk over, maar als Kevin Bacon niet leren wil, dan maar niet. Om het verhaal even af te ronden: opeens vond Kevin Bacon het genoeg (wat hij genoeg vond weten we nog steeds niet) en zei hij: “You two are real bitches”, en toen draaide hij zich om....??? Oké en bedankt. Was het een slechte grap ofzo? Nou dat bleek geen grap te zijn, want later kwam hij nog even naar ons toe om te vertellen dat wij de verschrikkelijkste Nederlanders zijn die hij ooit heeft ontmoet en dat we “bastards” zijn......... We snappen er nu nog steeds geen reet van :)

Na de gezellige bar 1 gingen de anderen naar Space (vrijdagavond feest), maar daar hadden we geen kaartjes voor en het was uitverkocht. Jammer dus, maar helaas. We besloten om maar naar huis te gaan, want het was toch al 1 uur ofzo.

Zaterdag

En toen besloten we om zaterdag maar uit te gaan. Matt was hier en een studente waar hij in Coventry mee heeft gewoond, woont nu ook in Sheffield. Kirsty heet ze en ze had ook wel zin om mee te gaan. We besloten om eerst iets te gaan eten in een bar S1 (niet die studentenbar dus) en daarna nog wat te gaan drinken bij ons thuis. Dat was best gezellig en we hadden nog geen zin om te gaan slapen, dus besloten we om naar het Cheesy studentenfeest “Poptarts” te gaan. Ook in de student-union. We kwamen om 10 uur daar aan, maar het bleek pas te beginnen om 11 uur. Dus gingen we toch nog maar even een poging wagen in bar 1. Daar heb ik mijn nieuwe Sheffield drankje ontmoet, genaamd: Snakebite. Het is een pint met half lager, half strongbow (cider) en daar bovenop nog blackcurrant. Van te voren hadden we een aantal cheesy liedjes bedacht en opgeschreven. Daarbij hadden we onze namen geschreven. Als dan het liedje aan zou staan zouden we een shot moeten drinken of 3 vingers van je drankje. Het bleken uiteindelijk wel iets andere liedjes te zijn dan de student-union in Coventry altijd draaide en daarom hadden we allemaal niet zoveel gedronken. Maar voor volgende keer weten we de liedjes wel. Voor mij kwamen er trouwens wel 2 liedjes langs...... Het was dus wel een geslaagde avond en om een uur of 2.30 besloten we dat het maar tijd was om naar huis te gaan, om daar nog lekker tosti’s te eten.

Liefs, Shelley

ps. Het gaat natuurlijk om een lookalike Kevin Bacon haha. Dat had ik er duidelijk bij moeten zetten, want het zorgt blijkbaar voor verwarring!! :D

• 03 Maart 2009 - 10:10

Rianne:

Was ook wel een bitchactie van je, Shell! Je krijgt de groeten van Lia, en ze vroeg of je deze verhaaltjes ook naar haar door kan linken..

xx

• 03 Maart 2009 - 12:04

Chris:

Kevin Bacon is een mega-beroemde filmster!!
    Hij speelt weliswaar niet in de allerbeste films, maar toch...
    Wellicht was hij wel boos dat jullie hem niet herkenden.
    Ik ben blij dat je project zo vordert:0).

XX

• 03 Maart 2009 - 12:15

Mama:

Hoi Shelley,

Klinkt allemaal erg gezellig en zoveel te vertellen, echt heel erg leuk. ook je foto's zijn leuk, en behoorlijk nog wat ruimte hebben jullie daar ( aan de plattegrond te zien). Overigens als het de echte Kevin bacon is heeft hij onder andere in de film foot loose gespeeld ( dans film ) en flat liners. Beide erg leuke films. Is een amerikaanse acteur maar die volgens mij nu rond de 50 jaar is. Google maar eens dan kan je zien of hij het idd was. Overigens is er op het moment ( of binnen kort ) een musical uitgebracht die footloose heet.
    Doe de groetjes aan Lize en Matt en nog heel veel plezier.

xxx Mama

• 03 Maart 2009 - 12:52

Chriiszle:

hmm dit is de eerste die ik heb gelezen wnt ik verveel me op school haha xD wel leuk hoor:P

xxxxxxxxxxxxx

• 04 Maart 2009 - 19:11

Oma Rina .:

Hoi Shelley ,ik begrijp uit je verhalen dat jullie studenten leven is begonnen .we lezen met veel plezier je verhalen ,volgens mij kun je als bij baantje ook wel column's gaan schrijven.Nou en nu maar op naar het volgende feest,alleen heb ik altijd gedacht dat St,Patricks day een Iers feest was ! groetjes aan Lize en Matt.xxxOma &Opa