Fab abs, Pilates, Salsa fit, Cardio combat.... - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Fab abs, Pilates, Salsa fit, Cardio combat.... - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Fab abs, Pilates, Salsa fit, Cardio combat....

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

31 Maart 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Deze week hebben we eigenlijk niet zoveel gedaan of meegemaakt helaas.

Vorige week dinsdag en woensdag hebben we nog meer zogenaamd spiegel-RNA gemaakt en het is allemaal goed gelukt. Vandaag doen we de laatste 8 patienten en dan zijn we toe aan microarray. Dat betekent dat we dan ons spiegel-RNA op een chip gaan plaatsen en gaan vergelijken met de normale genexpressie in een mens. Hopelijk wordt het dan wat spannender dan nu en krijgen we eindelijk resultaten.

Donderdag hadden we ons ingeschreven voor een lesje Fab Abs, oftewel Fabulous Abs. Dit zou een half uurtje duren en is goed voor je buikspieren, Abs dus. Het bleek een killer-uurtje te zijn met een monster van een instructrice, waarbij we “non-stop” sit-ups moesten doen, afgewisseld met wat crunches, recht vooruit, naar links, naar rechts en bovenaan blijven hangen. En ik had natuurlijk na 3 sit-ups al superveel pijn in mijn Abs.... Na 15 minuten vond het monster het nodig om horizontaal te gaan liggen, met onze buiken naar beneden en dan omhoog, op je tenen steunend en je armen, om zo wel even een flink aantal tellen te blijven hangen. Reken maar dat dat pijn doet! Gevolgd door nog 15 minuten flink sit-ups en crunches..... Zouden we nog kunnen lopen de volgende dag?

Toen begon Pilates, wat we in een andere school al eerder hadden geprobeerd, maar het bleek dramatischer dan onze eerste poging. Deze keer liep de instructrice nieteens langs en konden we gewoon een beetje onze oefeningetjes doen, zonder ook maar iets te voelen. Denk niet dat dat de bedoeling was, maar ik vond er dus geen reet aan. Het enige amusante van deze les was een Deen die naast ons lag, met een mega roze strik aan de achterkant van haar string en uit haar broek puilend.

Als laatste nog een uurtje Salsa fit. Lize heeft salsa met partner gedaan in Nederland en verwachtte ook dat het zoiets zou zijn. Ik dacht eigenlijk dat het meer een beetje op salsa muziek zou zijn met was pasjes en blablabla en dat was het ook. Daarom heet het waarschijnlijk ook salsa fit en je hoeft ook niet met een partner. Dit vond ik uiteindelijk wel heel leuk en het ging ook best wel goed :)

Na 2,5 uur hadden we dan een grote verassing; de douches in de Usport (zo heet het daar) bleken super lekker te zijn en we gaan nu nooit meer thuis douchen als dat niet hoeft :D Onze douche is namelijk nog steeds niet gemaakt.

Vrijdagmiddag ben ik naar Whitworth gegaan, om daar het weekend bij Matt te blijven. Dat was wel weer even gezellig, maar we hebben niet zoveel gedaan. Dat is ook wel eens lekker. Beetje tv gekeken en Jamie en Sean waren er ook, dus daar nog mee gespeeld. Sean sliep zaterdagavond op onze kamer en dat was wel grappig, want ’s ochtends werden we om een uur of 8.15 wakker gemaakt door Sean die tegen zichzelf aan het praten was en aan het zingen was..... Daarbij ook nog verstoppertje spelen met zichzelf in de spiegel en dan naar ons staren en heel hard lachen :D Toen moesten we er wel uit. Zondag ben ik weer terug naar huis gegaan.

Deze week hebben we al lessen geboekt voor fab abs, salsa fit, yoga (ja dat gaan we echt proberen) en box fit. Dan heel misschien nog iets boeken dat cardio combat heet of misschien wel LBT (iets voor je benen en kont ofzo). Ik hoop dat we aan het eind nog kunnen lopen zodat we kunnen gaan shoppen in Manchester zaterdag!!

Gisteravond toen ik terugliep van Ballet was het trouwens weer raak op West Street. Dronken studenten in drietallen met de benen bij elkaar gebonden proberen de pubs in te komen. Ze verzinnen me hier toch dingen om zichzelf te vermaken...

Liefs, Shelley

• 31 Maart 2009 - 10:15

Opa:

Shelley,

Als ik dat zo lees,heb ik het idee,dat je meer op een circusschool studeert dan medicijnen.
    Als je maar lol hebt en dat hebben jullie aan je verslagen te zien.
    Hier gaat alles goed.
    Doe de groeten aan Lizz en de hele mikmak in Whitworth
    Groetjes Opa

• 31 Maart 2009 - 15:51

Mama:

Hoi Shelley,

Het vorige verhaal van je aten jullie alleen maar, en nu sporten jullie alleen. Misschien een combinatie van die twee proberen :-)?
    In ieder geval gaat de stage nog steeds lekker zijn gangetje en vermaak je je uit stekend en dat is het belangrijkste.

xxx Mama

• 04 April 2009 - 12:39

Anita:

Hoi Shelley,

Ja buikspieren trainen kunnen flink zwaar zijn, hoeveel tellen moesten jullie op armen en tenen staan?
    Ik vind het heel wat dat je na een uur Abs nog anderhalf uur aan de gang blijft. Pas maar op dat jullie geen spierbundels worden Ha Ha Ha.
    op na jullie volgende avontuur.
    Wij gaan 27 april met Mart en Kim een weekje naar New York Lekker shopppppen!!!!!

lieve groeten Anita