Londen en de Genechips - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Londen en de Genechips - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Londen en de Genechips

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

05 Mei 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Dinsdag waren de genechips er dan eindelijk. Om 15.30 begonnen we ze klaar te maken, omdat ze eerst 16 uur in de incubatie moesten voordat we ze verder konden gebruiken. Om 16.30 begon de 16 uur durende incubatie en we moesten de volgende dag om 8 uur daar zijn om uiteindelijk de date uit de chips te krijgen. Zo’n chip kost een belachelijke £275 pond en het kost in totaal £600 om zo’n chip af te lezen, dus Lize en ik waren natuurlijk al bang om er eentje te laten vallen ofzo.....

Uiteindelijk hebben we woensdag data van 12 samples kunnen krijgen en woensdagmiddag hebben we toen de laatste 9 in de incubatie gezet. Deze hebben wij donderdag zelf niet afgemaakt, omdat we die dag naar Londen zouden gaan. Vandaag zijn we begonnen met de analyse van de data.

Donderdag hadden we om 13.11 de trein naar Manchester, om daar over te stappen op de trein naar Londen. Dat was goedkoper om een of andere reden. En om 16.40 kwamen we dus in Londen aan. Toen nog even hotelletje zoeken om daar om 17.30 aan te komen en om 18.15 weer weg te moeten omdat het ballet om 19.30 begon. Natuurlijk met de underground overal naartoe. Bij Covent Garden, waar the Royal Ballet zit, moesten we met de lift omhoog. Je mocht nieteens met de trap, alleen in geval van nood. Die trap had namelijk 193 treden en dat staat gelijk aan een gebouw met 15 verdiepingen. Het was echt superdruk daar, dus moesten we lang op de lift wachten en we moesten ook nog iets eten voordat we naar het ballet gingen. Maar omdat we zo lang hadden staan wachten, waren we pas om 19.00 buiten en hebben we maar snel een broodje naar binnen gepropt.

De zaal van the Royal Opera House was kleiner dan we verwacht hadden, maar nog steeds wel heel groot. We zaten best dicht bij het podium, wat erg leuk was, omdat we dan ook de gezichtsuitdrukkingen konden zien enzo. De solisten waren Roberta Marquez en Thiago Soares en ze waren echt super goed :D Het was een hele mooie voorstelling en vooral de tweede acte vond ik erg mooi. Lize vond het ook erg leuk en we waren ook niet zo blij dat het afgelopen was ;)

De volgende dag heb ik een balletles gedaan in Covent Garden, bij de Pineapple studios. Het was wel een advanced/professional les en ik voelde me een beetje een kluns, maar het was de beste les die ik hier heb gehad!! Gewoon lekker 1,5 uur in plaats van 1 en als je wil kan je bij die school volgens mij wel 3x per dag terecht voor een goede balletles. Zat ik nou maar in Londen voor me stage...... Lize heeft een of andere expositie bekeken ondertussen en toen we allebei klaar waren hebben we nog even gewinkeld in Covent Garden. Daar stond trouwens ook een mannetje die probeerde 24 uur lang een bal hoog te houden. Die zagen we donderdagavond al na een uur of 7 en de volgende dag na 22 uur stond hij er nog steeds, dus ik heb het idee dat hij het wel gehaald heeft. ’s Avonds in Chinatown gegeten en toen maar weer terug naar het hotel. Het hotel was trouwens prima en eindelijk hadden we een goede douche!

De laatste dag hadden we om een uur of 16.30 de trein van Londen naar Retford, om daar over te kunnen stappen op de trein naar Sheffield. Ze hadden er alleen niet bij verteld dat onze trein om 18.00 zou aankomen en de trein naar Sheffield om 17.58 zou vertrekken.... Die hadden we dus mooi gemist. De volgende trein naar Sheffield zou pas om 19.04 vertrekken en het ergste was nog dat we in een gehucht zaten. Lize en ik besloten een pub of supermarkt te zoeken, maar de enige pub die we tegenkwamen zat dichtgetimmerd. We waren ook heel erg verbaasd dat er wel een super-Asda (supermarkt) zat, en daar hebben we toen maar vast onze boodschappen gedaan. Om 18.40 waren we terug op het treinstation, maar we kwamen erachter dat dat wel heel goed was, aangezien platform 3 blijkbaar nog 10 minuten lopen was. Dit was niet aangegeven op het station en ik heb het gevoel dat een paar mensen die ook naar Sheffield moesten, hierdoor de trein hebben gemist.

Zondag zijn we naar een voorpremiere van de film Coraline geweest en gisteren hadden we nog lekker een dagje vrij. Er zijn hier vrije dagen op de eerste maandag en laatste maandag van mei geloof ik. Deze week wordt dus ook weer een redelijk korte week voor ons.

Vandaag hebben we een uitdraai gekregen van de genen die meer of minder dan 2x zoveel voorkomen in patienten ten opzichte van controles. Ik heb in totaal een lijst van 545 genen en moet die dus binnenkort lekker gaan onderzoeken op functie. Geen idee hoe ik dat ga doen, maar volgens mij gaan we gewoon een aantal genen uitzoeken die interessant lijken en die dan beschrijven enzo. Voor die 545 hebben we namelijk nooit meer tijd natuurlijk, aangezien we nu nog maar 3,5 week hebben. Ik laat het natuurlijk weten zo gauw ik resultaten heb :D

Oja, ik heb ook nog wat extra foto’s op mijn hyves geplaatst in het mapje Sheffield!

Liefs, Shelley

  • 05 Mei 2009 - 18:09

    Mama:

    Hoi Shelley,

    275 pond Pff zo veel. Ik ben blij dat het ballet goed is bevallen. Foto van jou en Lize, ik zal zekers op je hyves kijken naar de rest van de foto's. Ik heb boekje van de Purmarijn binnen en daar staat ook een interessant ballet voor je in.

    xxx Mama

  • 05 Mei 2009 - 18:22

    Chris:

    Groeten vanaf Kreta!

  • 05 Mei 2009 - 19:57

    Mama:

    Mijn god Shell, de gene die links staat met rokkostuum lijkt vreselijk op je, heb je stiekem meegedaan :-P

    xxx Mama

  • 08 Mei 2009 - 20:12

    Nanska:

    Welke voorstelling heb je nou gezien?

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Sheffield

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

De laatste

07 Juni 2009

Dublin

31 Mei 2009

Cubanas

26 Mei 2009

Het laatste stageweekje!

20 Mei 2009

Hels weekendje Wales
Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 20244

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: