Rianne en Bianca, Plug en de 24-uurs Tesco - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Rianne en Bianca, Plug en de 24-uurs Tesco - Reisverslag uit Sheffield, Verenigd Koninkrijk van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Rianne en Bianca, Plug en de 24-uurs Tesco

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

28 April 2009 | Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Hoi allemaal,

Donderdag zouden Rianne en Bianca naar Engeland komen, op St. George’s day dus. Dat is een nationale feestdag in Engeland, maar we hadden helaas geen vrij. Niet dat we veel te doen hadden deze week, maar toch. We hebben woensdag en vrijdag in ieder geval onze cellen klaargemaakt voor de volgende stap; de gene-chips waar we al 3 weken op zitten te wachten zodat we eindelijk resultaten kunnen krijgen.

Rianne en Bianca zouden vanaf Düsseldorf vliegen en moesten dan vanaf Nijmegen een bus boeken die rechtstreeks naar Weeze, het vliegveld, gaat. Dit had ik al 3 weken van te voren aangegeven en uiteindelijk hebben ze de avond van te voren die bus geboekt...... Lekker op tijd. Maar in ieder geval het was gelukt. Matt had voorspeld dat er iets mis zou gaan met die twee, dat ze bijvoorbeeld de verkeerde trein zouden nemen vanaf Manchester airport. En ik moet inderdaad zeggen, ik vroeg me sterk af of het allemaal zou lukken :P

Ik hoorde van Rianne in ieder geval dat ze een bus naar Centraal Station hadden genomen die aansloot op de trein naar Nijmegen. Natuurlijk stonden ze voor de tunnel in de file en hebben ze net aan de trein gehaald. Uiteindelijk zijn ze veilig op het vliegveld aangekomen in Duitsland en hebben ze daar even moeten wachten op het vliegtuig.

Om 20.30 Engelse tijd kwamen de meiden aan op Manchester airport en ik had alvast treinkaartjes naar ze opgestuurd. Het is namelijk goedkoper om van te voren een trein te boeken dan ter plekke te kopen. Die trein was om 21.47 voor het geval ze vertraging zouden hebben. En ik ben blij dat ik voor die trein heb gekozen!! Nu hadden ze geen vertraging, maar toen Rianne en Bianca in Engeland aankwamen, mocht Rianne het land niet in....... Stuurt ze mij een berichtje om 20.45 dat ze er niet in mocht en Lize en ik natuurlijk in de stress omdat de trein van 21.47 waarschijnlijk de laatste is naar Sheffield.

Wat was er nou aan de hand. Rianne was een keer haar ID kaart verloren en heeft die toen opgegeven als vermist. Die heeft ze later weer teruggevonden en toen helemaal niet meer eraan gedacht dat hij al opgegeven was als vermist. Het is een wonder dat ze uit Duitsland heeft kunnen vertrekken, maar nu zat ze dus vast in Engeland. Zoals Rianne het zei: “Ik werd apart op een stoel gezet, terwijl een vrouw met mijn ID even wegging en ik werd ondertussen in de gaten gehouden door twee mannen”. Toen de vrouw terug kwam mocht ze dus ook echt Engeland niet in, en zou ze eigenlijk weer terug naar Nederland gestuurd moeten worden. Ze had alleen de mazzel dat ze haar brommerrijbewijs bij zich had, en toen hebben ze gezegd dat ze Engeland in mocht. Gelukkig alles voordat de trein vertrok, zodat ze ook nog de trein gehaald hebben.

Vrijdag zijn we uitgeweest in onze “fancy-dress”. Moet je maar even kijken naar de foto. We zien er echt niet uit :D Knalgroene ogenschaduw met felroze lippen. Maja, het was wel lachen. We zijn naar de Plug geweest, 1 van de clubs in Sheffield. Ik heb alleen het idee dat we naar het verkeerde feest waren geweest, de Rewind Disko, en dus alleen maar kutmuziek haha. We hebben ons toch wel vermaakt, want er was een meisje dat alleen een panter-kleurig shirt aan had. Deze kwam net over haar billen en verder had ze er niets onder aan. Toen ze ging dansen kwam haar hele kont er zo onderuit. Iedereen kon het zien en wij konden natuurlijk niet stoppen met lachen :D

Zaterdag hebben we even gewinkeld en besloten we ’s avonds om een filmpje te gaan kijken. Lekker rustig avondje. Zondagochtend in de Wetherspoons ontbeten en toen wilden de meiden alweer winkelen. Rianne heeft weer lekker Primark leeggeplunderd. Deze winkel zit nu trouwens ook op sommige plaatsen in Nederland. Dat is dus wel jammer. Maar het ergste is nog dat ze de winkel ook zo noemen zoals een Nederlander het zou uitspreken, waardoor je het effect van “Wibra” krijgt. Om een uur of 4 gingen we ook nog even naar de Tesco, omdat we aardig wat boodschappen nodig hadden. Komen we aan bij de 24-uurs Tesco, is hij dicht!! Lekker 24-uurs dus. Hij schijnt wel 24 uur open te zijn, behalve dus op zondag, dan gaat hij dicht van 4 uur ’s middags tot 8 uur maandagochtend.

Gisteren hadden we weer een labmeeting en daar kregen we te horen dat de gene chips er nog steeds niet zijn. We kunnen dus in ieder geval vandaag weer niets doen. Waarschijnlijk wel een beetje schrijven natuurlijk, maar ik had nu eigenlijk wel graag willen beginnen aan het echte werk! Ik hoop dan ook echt dat ze er morgen zijn, zodat we er morgenmiddag aan kunnen beginnen, ookal is het niet zo’n lang weekje voor ons. We gaan namelijk donderdagmiddag naar Londen om daar Giselle van The Royal Ballet te kunnen zien en dan nog 2 nachtjes in Londen te blijven :D En aanstaande maandag is hier een bank-holiday en zij we dus vrij. Ik ben benieuwd hoeveel we nog kunnen doen voordat onze stage is afgelopen. We hebben nog maar 5 weken te gaan.

Lize en ik hebben trouwens voor meteen na onze stage (1-4 juni) een tripje naar Dublin geboekt. We gaan met Kirsty, een vriendin van hier en we kunnen echt niet wachten! En 15-17 mei gaan we nog een weekendje met de lab-mensen naar Wales om daar te wandelen. Niet dat ik wandelen nou leuk vind, maar het lijkt me wel gezellig ;) Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Liefs, Shelley

  • 28 April 2009 - 11:40

    Mosseljongen:

    Shel,
    Weet je al of je zo naar het lab moet of niet?
    Ik heb honger..
    Zo ff een brood halen ook he?

    xx

  • 28 April 2009 - 11:50

    Oma Rina.:

    Hoi Shelley. Nou je weet dat je zus geweest is ,bij haar gaat er nou eenmaal niks normaal,maar jullie hebben wel leuk gehad lees ik.en ik neem aan dat ze het land wel weer uitmocht ! nou veel plezier maar met al je bezigheden. Oma &Opa xxxx

  • 28 April 2009 - 12:22

    Chris:

    Ik lees het alweer: druk, druk,druk....

  • 28 April 2009 - 12:46

    Mama:

    Hoi Shelley,

    Dit is echt weer iets voor Rianne, wat zal ze geschrokken zijn dat ze apart is genomen. Vreemd overigens dat ze eerder geen problemen heeft gehad, want ze is vaker naar Engeland geweest. Of was ze pas geleden haar ID kwijt? Kan me herinneren dat ze deze al eerder kwijt is geraakt, toen bleek die in een boek te zitten die ze uit had geleen, ik meen theorie boek van scooterbewijs.
    Overigens als ik zo kijk naar de foto's ziet die ogenschaduw er wel heel "apart" uit.In ieder geval vermaak je je nog steeds merk ik al :-)

    xxx Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Sheffield

Sheffield

Recente Reisverslagen:

16 Juni 2009

De laatste

07 Juni 2009

Dublin

31 Mei 2009

Cubanas

26 Mei 2009

Het laatste stageweekje!

20 Mei 2009

Hels weekendje Wales
Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 20299

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: