La Boca, El Desnivel, Mar del Plata - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu La Boca, El Desnivel, Mar del Plata - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

La Boca, El Desnivel, Mar del Plata

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

16 Februari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

La Boca

Maandagmiddag dan toch maar een keertje naar La Boca geweest, de armste wijk in Buenos Aires die er bekend om staat dat er veel mensen beroofd worden. Het is dan ook geen goed idee om naar El Caminito, de bekende gekleurde straat in La Boca, te lopen. Dus gingen we met de bus, die ons bij El Caminito afzette. Hier woonden vroeger heel veel arme immigranten, die hun huizen schilderden met de overgebleven kleuren van de boten die geschilderd werden. Nu is el Caminito één grote toeristische attractie, wat mij een beetje deed denken aan Disney. Maar het was wel leuk om al die huizen te zien, met al die verschillende kleuren, en bij een aantal restaurantjes waren dansers aan het dansen.

El Desnivel

Dinsdagavond met Victoria en Renata naar een parilla geweest, waar ik echt een geweldige “bife de lomo” heb gegeten, ofwel een tenderloin. Ik kreeg echt een aardig groot en dik stuk, waar ik maar 35 pesos voor moest betalen, wat iets minder is dan 7 euro. En het was echt een super lekker stuk vlees ook, dus we gaan zeker een keertje terug voordat ik weer naar Nederland ga. Ik zal een foto toevoegen voor degenen die van steak houden ;-)

Mar del Plata

Vrijdagmiddag vertrokken Renata, Wiske en ik naar Mar del Plata. Dit is een Argentijnse badplaats waar heel veel Argentijnen in de zomervakantie op vakantie gaan. En, zoals ons al gezegd was, het zat inderdaad helemaal vol met Argentijnen. Het hostel, Totem hostel, was een prima hostel met een pooltafel erbij en een terras. De reis duurde ongeveer 5 uur en we kwamen om 23.00 aan. De volgende dag was het heel erg bewolkt, maar we hebben geen regen gehad zoals wel voorspeld was. Aangezien het heel bewolkt was, was ik iets minder fanatiek geweest in het insmeren. Het resultaat is dan ook dat mijn buik er nu zo’n beetje uitziet als een goede Argentijnse steak. Later in het hostel werd ons verteld dat de zon in Mar del Plata “altijd” sterk is, ook als het bewolkt is. Beetje te laat dus. De zee was heerlijk daar en de golven waren best groot.

’s Middags hebben we geluncht in een restaurantje en daarna hebben we Italiaans ijs gehaald, dat is hier echt heel goed. Toen besloten we een mini-city-tour te doen, wat voor kinderen bleek te zijn, met een dikke Spiderman aan boord en één of ander beest. Daarbij nog wat kinderdisco muziek en het feest was compleet. Heel gezellig dus….

’s Avonds hadden we twee tips voor grillrestaurants gekregen van iemand in het hostel. Eentje iets goedkoper dan de andere, maar omdat de iets “duurdere” dichterbij het uitgaansgebied zat, gingen we daarheen. Daar hebben we drie flesjes water besteld, een fles wijn, een salade, een portie patat, een chorizoworst, een Argentinian-cut steak en een bife de lomo (tenderloin) besteld voor drie personen. Om een indicatie te geven van de prijzen hier; in totaal waren we 180 pesos kwijt inclusief fooi. Dat komt neer op net geen 35 euro in totaal. Daarna zijn we naar een bar gegaan en hebben we een cocktail gedronken, maar om 2 uur had nog niemand daar zin om te “beginnen” met feesten, dus zijn we teruggegaan naar het hostel en hebben we gepoold.

De volgende ochtend moesten we uitchecken en zijn we nog naar een ander strand geweest. Daar was het ook superdruk en moesten we weer een plekje zoeken. De zon was trouwens deze dag wel heel heet, ook al was het maar 24 graden, maar dat kwam omdat er dus geen bewolking was. Dus na een paar uurtjes hadden we het dan ook wel gezien en besloten we terug naar het hostel te gaan om onze spullen op te halen en te gaan lunchen. Die lunch viel nogal tegen. Om 16.45 weer terug richting Buenos Aires. De bussen zijn hier trouwens heel comfortabel en de stoelen zijn heel groot. Daar zal ik ook een foto van toevoegen. Nu ben ik weer terug in Buenos Aires en begin ik weer aan een nieuw schoolweekje. Heb vandaag een grammaticaboek gekocht, want mijn Engelse boekje schiet nu echt tekort. Ook heb ik een boekje gekocht met woorden die ze alleen in Argentinië gebruiken en er staan ook gebaren in die ze hier gebruiken. Heel leuk dus :D

Ben ondertussen ook verhuisd naar een nieuwe kamer, met deuren die open kunnen naar een klein balkonnetje. Wat een verbetering ten opzichte van mijn kamer zonder raam. Ben er heel blij mee!

Eerder deze avond zijn veel studenten van het huis weer naar La Bomba (percussie) gegaan, maar daar had ik geen zin in. Dus samen met een Engelse jongen was ik thuisgebleven, tot we op een gegeven moment een soort van drums voor onze deur hoorden. Dit kwam van Plaza del Congreso af. Het ging zelfs door toen het opeens keihard ging regenen. Dus toen moesten we maar even gaan kijken. Maar de regen was zo verschrikkelijk hard, dat waterproof geen waterproof meer was en we waren dus helemaal doorweekt. Het bleek een groep te zijn met mensen die, denk ik, carnaval aan het vieren zijn en ze stonden te dansen in de regen op het congres. En we konden het natuurlijk niet laten om mee te doen. Dus hebben we lekker in de regen staan dansen en in de plassen staan springen met de “locals”.

Hasta luego,

Shelley

  • 16 Februari 2010 - 05:37

    Mama:

    Hoi Shelley, weer een super verhaal. Als ik alles zo lees en zie op de foto's begin ik meer en meer te verlangen naar de vakantie. Ik moet wel zeggen dat al de verhalen en foto's mijn nieuwsgierigheid wekt naar Argentinie ooit te gaan, merk wel is heel veelzijdig. Btw de steak zag er idd super lekker uit. je kamer ziet er ook erg leuk uit.

    xxx mama

    ps Geheugenkaart was goed, camera gelukkig op tijd binnnen voor mijn vakantie.

  • 16 Februari 2010 - 09:11

    Chris:

    Hoi,
    Die stoelen in de bus, daar kan transavia nog wat van leren...
    Hier is het ook Carnaval, maar ze dansen hier in de sneeuw en op het ijs ;0(.

    XX

  • 16 Februari 2010 - 11:56

    Jolien:

    Ohh dat vlees ziet er erg lekker uit! Als je terug komt gaan we wel even een bife de lomo bij gachita eten! Kan je t vergelijken :D Heerlijk hoor naar het strand.. bij ons sneeuwt het gewoon nog steeds! Komt echt geen einde aan, denk je dat t weer over is, begint t de volgende dag weer te sneeuwen! niet leuk meer.. Maargoed, veel succes weer met de lessen deze week! xxxxx

  • 16 Februari 2010 - 15:05

    Oma&Opa .:

    Hoi Shelley.Opa is jaloers op je steak ,alleen daarvoor wil hij wel naar Argentinie!gezellig dat je weer een kamer hebt met een balkon .en dan dat mooie weer,en al je uitstapjes mooie foto,s zo krijgen wij ook beeld van het land.veel liefs Oma&Opa xxx

  • 16 Februari 2010 - 15:05

    Oma&Opa .:

    Hoi Shelley.Opa is jaloers op je steak ,alleen daarvoor wil hij wel naar Argentinie!gezellig dat je weer een kamer hebt met een balkon .en dan dat mooie weer,en al je uitstapjes mooie foto,s zo krijgen wij ook beeld van het land.veel liefs Oma&Opa xxx

  • 19 Februari 2010 - 14:05

    Anita:

    Hoi Shelley,

    Ik heb ook zo'n behoefte aan een beetje gezellig zonnig weer.
    Ik zie dat je over 30 dgn al weer terug bent, jeetje wat gaat dat snel.Tegen die tijd hoop ik dat het zonnetje hier ook schijnt, anders moet jij het maar meenemen.

    Nog veel plezier!

    liefs Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 20253

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: