Mendoza - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Mendoza - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Mendoza

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

10 Maart 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Mendoza

Afgelopen vrijdag ben ik met de bus naar Mendoza gereisd. Een tripje van 14 uur en zaterdag kwamen we in de ochtend aan. Bij het hostel aangekomen konden we pas om 2 uur inchecken, maar dan hadden we ook al onze eerste excursie. Dus even voor 2 uur kregen we de kamer te zien en werd ons ook laten zien welke bedden van ons waren.

De excursie was naar twee verschillende bodegas, waar we de wijnvelden te zien kregen en waar ons geleerd werd hoe we een wijn moeten proeven. Dat was wel erg leuk! Als laatste kregen we ook nog een olijfoliebedrijfje te zien, waar we ook de verschillende soorten olie konden proeven.

’s Avonds kwamen we terug in het hostel, waar we naar onze kamer gingen en we erachter kwamen dat onze bedden bezet waren. Dus wij naar de receptie, waar ze er niets van snapten en dus even gingen kijken wie nu eigenlijk waar lag. Uiteindelijk kwamen ze erachter dat er meer mensen in het hostel zaten dan dat er bedden waren. Dus moesten ze er drie gaan wegsturen. Aangezien wij al alles betaald hadden voor het hele weekend werden dat drie andere personen. Wat een mazzel. Dus hadden we drie bedjes in een kamer voor zes. Daarna zijn we uit eten gegaan met nog twee mensen van het hostel en die wisten dat er daarna een tequilafeestje was in een ander hostel. Dus daar gingen we nog even heen. De tequila was wel al op trouwens.

De volgende dag hadden we om 9 uur een excursie van een hele dag paardrijden. Dat zou zo’n 4-5 uur op een paard zijn en nog een barbecue erbij. Dus ’s ochtends gingen we even rijden, na een half uurtje gingen we ergens zitten met de paarden en hebben we een uur mate gedronken, waarna we nog een half uurtje teruggingen. Toen de barbecue, die was heel erg goed, het vlees was super lekker. Daarna moesten we nog wachten op twee mensen die alleen de halve dag zouden doen en toen die aan waren gekomen, gingen we dus weer verder. Alleen stopten we na minder dan een half uur weer om mate te drinken en daar hadden we dus geen zin in. Toen we zeiden dat we dit niet wilden, maar gewoon wilden paardrijden, gingen we dus weer even rijden, maar na een half uur waren we weer terug waar we begonnen en was de excursie dus afgelopen. Daar waren we het niet zo mee eens aangezien we eigenlijk maar 2 uur gereden hadden in totaal en we vroegen of we nog een stuk konden. Eigenlijk kon dat niet, maar een vriendin en ik besloten alvast met onze paarden een stukje weg te gaan, waarna we dan nog een stuk paardrijden kregen. Helaas nam de gids ons wel mee door prikkelbosjes (wij denken uit wraak) waardoor ik nu drie sneeën in mijn been heb. Maar, het was het waard, want we hebben daarna nog een stuk lekker hard gegaloppeerd.

Daarna hebben we nog in een Mexicaans restaurantje gegeten, hebben we een cocktail gedronken en zijn we teruggegaan naar het hostel. Maandag nog even door Mendoza gelopen, waar we opeens een hondje hadden dat ons de hele tijd volgende. Eerst dachten we dat het misschien toeval was, maar toen we in een winkel gingen en die hond gewoon midden in de ingang op ons ging liggen wachten wisten we dus dat dit niet zo was. Gelukkig waren we hem later kwijtgeraakt. In de middag begonnen we weer aan ons busreisje naar Buenos Aires, waar we gisterochtend aan zijn gekomen en meteen naar school zijn gegaan. Blijkbaar was ik de enige van mijn klas die was komen opdagen en had ik privéles.

Nu de aankomende dagen nog zoveel mogelijk hier doen wat ik wil doen, want volgende week zaterdag moet ik alweer vertrekken.

Liefs, Shelley

• 11 Maart 2010 - 04:14

Mama:

Weer een heel leuk verhaal. Mate is toch thee? En helemaal terecht als je iets regelt voor een hele dag dat je niet genoegen neemt met een paar uurtjes. Tja nog een week en je bent thuis, en ik geloof je direct als je zegt dat je nog zoveel wil doen. Al die verhalen die ik lees zijn zo verschillend van elkaar, maar het feit dat je zo van alles geniet doet me goed. Volgens mij al ben je een jaar in Argentinie ben je nog niet uit gekeken. In ieder geval kijk ik naar volgend weekend uit dat je weer thuis bent, en gelukkig voor jou komt de lente eraan. Is de overgang niet zo groot voor je.

xxx Mama

• 11 Maart 2010 - 08:00

Sander:

Een gids met wraak gevoelens? Dat hoor je niet vaak, haha!

Zo te lezen heb je het nog steeds erg naar je zin, dus ik zou zeggen: extra genieten van je laatste week!

X

• 11 Maart 2010 - 11:33

Nicole:

Nou nog ff en je bent weer op de pans??
    Gezellig!!!
    Geniet nog maar ff lekker en neem wat warm weer mee, het is hier koud!!!!!!!
    X

• 11 Maart 2010 - 17:24

Anita:

Hoi Shelley,

Ik had nog geen tijd gezien om op je vorige verhaal te reageren. wat een prachtige omgeving, geweldige ijsbergen. zeer indrukwekkende foto's.Hoe het het met je spaans ben je tevreden wat je geleerd hebt?.Goh nog een aantal dagen en dan ben je al weer terug.

Geniet nog even zolang het kan. en een veilige terug reis gewenst.

liefs Anita

• 11 Maart 2010 - 17:24

Anita:

Hoi Shelley,

Geniet nog even zolang het kan. en een veilige terug reis gewenst.

liefs Anita

• 13 Maart 2010 - 10:53

Rianne:

Bedankt voor het kaartje :) (ook van papa denk ik, meneer zit weer eens op de Canarische eilanden)

xx