Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Uruguay

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

26 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Donderdagavond vertrok ik naar Uruguay. De boot vanaf Puerto Madero zou om 23.15 vertrekken. Maria had me gezegd dat het beter is om om 21.30 al naar Puerto Madero te gaan, omdat het wel eens druk kon zijn. En ik ben super blij dat we dat gedaan hebben. Eenmaal daar aangekomen, ga ik door de paspoortcontrole. De meiden worden echter tegengehouden. Blijkbaar hadden ze alleen een soort van toeristenkaart meegenomen, maar om naar Uruguay te gaan hadden ze hun paspoorten nodig. Stond ik dan in me eentje aan de andere kant van de douane. Om 22.15 gingen ze dus nog even snel hun paspoort ophalen. De laatste tijd om aan boord te gaan was 23.00, dus dat was wel even spannend. Gelukkig kwamen ze om 22.50 alsnog bij de paspoortcontrole aan en mochten ze Argentinië verlaten.

Aan boord van de boot was het super koud. De airconditioning stond zo hard, dat het me deed denken aan Nederland. Natuurlijk hadden we allemaal alleen maar luchtige kleding mee en hebben we het 4 uur lang koud gehad. Toen we dachten dat dat in Uruguay wel over zou zijn, hadden we het mis, want ook in de bus was het super koud. Met de bus gaan was trouwens ook leuk, want drie van ons waren alvast in de bus gaan zitten om plaatsen vrij te houden. Maar toen ik met de andere twee aankwam, mochten we die bus niet meer in en vertrok deze, zodat wij dus een andere bus moesten nemen.

Bij het hostel aangekomen wilden we met creditcards betalen, maar dat kon niet. Dus hebben we onze spullen daar achtergelaten en zijn we naar het stadje gegaan om geld te halen. Ik had er niet aan gedacht om me in te smeren voor dit korte tripje, waardoor ik ’s middags nogal rood terugkwam. Nou goed, ik ben in ieder geval niet meer wit. Teruggekomen in het hotel bleek dat het bedrag dat de receptioniste me had verteld alleen maar voor 1 nacht was. En ik had dat niet door omdat het een bedrag in Uruguayan pesos was. Dus had ik alleen maar geld voor 1 nacht bij me. Gelukkig kon ik de andere nacht de volgende dag betalen.

Nadat we ’s middags hebben ingecheckt zijn we naar het strand gegaan met een Chileense. Zij kende een aantal mensen daar, waardoor we op het strand een groot bed mochten hebben om op te liggen. Daar hebben we tot een uur of 19.00 gezeten. Daarna terug naar het hostel om te eten. De Brasileñas gingen daarna nog uit, maar daar had ik niet zoveel zin in, omdat het nachtleven daar pas om 04.00 begint. Ze zouden eerst even naar een bar gaan en dan naar een club. Ik ben met Stefan en zijn vrienden in het hostel gebleven, waar nog meer mensen waren natuurlijk en weer even lekker mijn Spaans geoefend. Achteraf ben ik blij dat ik in het hostel ben gebleven, want de avond viel een beetje tegen voor de meiden. Ze waren om een uur of 03.00 bij de club aangekomen, maar deze ging pas om 05.00 open……

Zaterdagochtend een beetje bij het zwembad gezeten. De Brasileñas lagen nog in bed, want die waren pas om 09.00 naar bed gegaan. Ze zouden om 13.00 op staan, maar dat gebeurde natuurlijk niet, ze waren veel te moe. Tahita, 1 van de meisjes, was wel opgestaan en toen zijn we met Stefan en zijn vrienden naar het strand gegaan. Het leek ons leuk om later naar Casa Pueblo te gaan. Het is dat ome René dit als reactie bij het vorige verhaal had verteld anders had ik nooit geweten dat het bestaat. Dus om 16.00 vertrokken we met 10 personen. Eenmaal aangekomen in Punta Ballena stopte de bus midden op de weg en moesten we die weg oversteken om naar de andere kant te komen. En dat op een weg van twee rijstroken in beide richtingen waar ze gewoon hard rijden. Casa Pueblo bleek nog een aardig stuk lopen ook, maar ik moet zeggen, het is erg mooi. Het is het huis van Carlos Páez Vilaró. We zijn naar het museum geweest, wat aardig klein is, en we hebben in het café daar iets gegeten. Daarna hebben we gewacht op de zonsondergang.

Rond een uur of 23.30 waren we eindelijk weer terug. Om 00.00 zijn we naar bed gegaan, en om 03.00 uur werd ik wakker gemaakt om uit te gaan. Idioot eigenlijk, maargoed in Punta del Este is het normaal om “vroeg” uit te gaan. Om 04.00 gingen we dan ook uit naar een bar “Iguana”. Er stond wel een rij van 30 minuten, maar ook dat bleek normaal in Punta. Eenmaal binnen was het super druk. Maar voor de security viel dat volgens mij wel mee, want ze bleven gewoon maar doorstouwen en mensen naar binnen laten. Op een aantal momenten, als een paar mensen probeerden te lopen op hetzelfde moment, werden we zowat platgedrukt. Ondanks de drukte was het best leuk, maar helaas moesten we om 07.00 alweer terug naar het hostel. Daar hebben we meteen onze spullen gepakt, waarna we om 08.45 de bus hadden naar Colonia. In dezelfde outfit waarin we uit waren geweest dus. We waren een beetje aan de late kant, maar gelukkig waren we wel op tijd voor de bus naar Colonia. Hoe het gebeurde weet ik niet, maar we hebben het gepresteerd om de bus te missen. En dat terwijl we precies VOOR de bushalte zaten. Maar we hadden geluk, en een andere buschauffeur was zo vriendelijk om met zijn bus ons naar de andere bus te brengen! In de bus een beetje geslapen en om 14.00 waren we in Colonia. Een oud stadje in Uruguay. Daar hebben we fietsen gehuurd. Het was super zwaar om mijn fiets vooruit te krijgen, de remmen deden het niet zo goed en daarbij viel de ketting er ook nog eens twee keer af, en dat in de hitte. Maar het was wel weer een ervaring. Daarna nog een lekkere steak gegeten in een restaurantje aan het water, waar we uitgelachen werden door een twee jongens omdat we onze fietsen mee hadden genomen “door” het restaurant heen. Dit heeft wel geresulteerd in een soort van sangria van het huis. Tenminste, we denken dat dit de reden was.

Om 20.00 ging onze boot naar Buenos Aires. Deze keer gelukkig minder koud dan de vorige keer. Het was dus een zeer geslaagd weekend, waarin ik weer meer Spaans heb geleerd. Mijn plan om dus om te gaan met mensen van buiten Nederland heeft dus gewerkt, ook al is er wel een complicatie opgetreden. Omdat ik nu alleen met Brasileñas omga, of tenminste voor het grootste deel, en zij toch wel veel Portugees spreken, spreek ik nu blijkbaar soms ook Portugees. Dan zeg ik of iets in het Spaans met een Braziliaans accent of woorden compleet in het Portugees. Zij vinden het supergrappig en ik eigenlijk ook wel, maar het is natuurlijk niet zo goed voor mijn Spaans ;-)

Niveau 2

Gisteren ben ik doorgegaan met niveau 1, omdat ik 1 van de verleden tijden nog niet zo heel goed weet. Maar omdat de klas waar ik gisterochtend in zat ging beginnen met de andere verleden tijd, die ik dus wel kan, heb ik gevraagd of ik naar een andere klas mag. Ik dacht gewoon een andere klas in niveau 1, maar toen de coördinator met nieuwe boeken aan kwam zetten, kwam ik erachter dat ze me in niveau 2 heeft gezet, wat intermediate is. Vandaag ging het goed en ik kan dus gewoon in niveau 2 blijven!

Liefs,

Shelley

  • 26 Januari 2010 - 22:37

    Sander:

    Zo zeg, wat zijn dat voor tijden om uit te gaan?! Ik dacht dat wij in Nederland laat waren, maar het is daar zó laat dat het eigenlijk gewoon weer vroeg is?

    Goed om te zien dat je jezelf daar zeer vermaakt, houden zo! :)

  • 27 Januari 2010 - 04:44

    Mama:

    Hoi Shelley,

    Toch heel netjes naar het 2e niveau spaans. De foto's zien er erg leuk uit. Het uitgaans leven begint wel heel laat daar, hier drink je voor en daar slaap je voor :-)
    Heerlijk dat het je zo goed bevalt daar. Heb je overigens Arie al ontmoet? Hij mailde net dat hij morgen naar Uruguay zou gaan, dit eigenlijk alleen voor verlenging zodat hij langer in Argentinie kan blijven.
    Hier in nederland is en blijft het koud dus geniet maar lekker van de warmte daar. Ik kijk uit naar het volgende avontuur.

    xxx Mama

  • 27 Januari 2010 - 10:11

    Oma&Opa .:

    Hoi Shelley .Ik heb weer erg moeten lachen om je verhaal .Je gaat er al een beetje uit zien als een Argetijnse ! leuk voor Pia als je ook portugees leert.Mooie foto,s ook ,krijg er een mooi beeld van wat je allemaal doet .groetjes van Oma&OPa.xxx

  • 27 Januari 2010 - 18:23

    Nicole:

    Leuke verhalen weer. En heerlijk om het zonnetje te zien op de foto's, het is hier koud!!!!!
    Zelfs in het AMC op de pans
    Veel plezier en geniet er lekker van X

  • 28 Januari 2010 - 13:13

    Anita:

    Hoi Shelley,

    Ik heb je verhaal van Palabras zeker gemist. ik zie nu dat je al vier verhalen hebt verstuurd.
    Maar goed, zo te lezen heb je het naar je zin.
    Hier blijft de sneeuw maar vallen, zo denk je hé hé het is eindelijk weg wordt je in de morgen wakker weer als wit. Ik verlang naar de zon!!! Je moet wel wat meer in de zon komen hoor want je bent nog wel wat wit. Ik lees in je verhaal dat je nog over Maria schrijft zit je nog niet op de campus?

    geniet lekker,

    lieve groeten,

    Anita

  • 29 Januari 2010 - 11:28

    Manon:

    wat een plezier straalt er van de foto's af

  • 30 Januari 2010 - 11:28

    Lorraine:

    Hee shel
    Leuk allemaal! Jij bent wel lekker aan het uitgaan en nachten doorhalen haha!
    xx Lorraine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 20319

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: