Palabras - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu Palabras - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Shelley Kramer - WaarBenJij.nu

Palabras

Door: Shelley

Blijf op de hoogte en volg Shelley

21 Januari 2010 | Argentinië, Buenos Aires

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn verhalen!

Afgelopen vrijdag zou ik een examen hebben, maargoed dat ging niet door omdat de printer van onze lerares het had begeven. Zo belangrijk zijn die examens dus niet. Ik vond het ook eigenlijk niet zo erg en op een gegeven moment ging het gesprek in de les naar leuke uitspraken in het Spaans in Argentinië. Bijvoorbeeld om te zeggen dat iemand gek is:
- Le faltan jugadores (zoiets als een voetbalwedstrijd zonder spelers)

Een jongen uit mijn klas vertelde toen, dat toen hij een ijsje ging halen wilde vragen om: “Un cono helado” (een kegeltje ijs), maar per ongeluk vroeg om: “Un coño helado” (een kut ijs)! En zo kwam het gesprek op vieze woorden in het Spaans. Op een gegeven moment stond het hele bord vol, maar onze deur gaat soms vanzelf open en dat gebeurde ook nu. De lerares vloog naar de deur om die dicht te doen en werd helemaal rood. Ik denk dus dat het niet de bedoeling is om ons deze woorden te leren ;-) Later ging de deur weer open en stond de gang al vol met studenten, dus veegde ze snel alles van het bord. En wij konden natuurlijk niets anders doen dan lachen.

Asia de Cuba

Vrijdagavond ging ik uit de met de Brasileñas in een club in Puerto Madero. En het is dus echt zo dat men hier op vrijdag en zaterdagavond pas laat uitgaat. De club ging pas om 01.00 open en om een uur of 02.30 was het pas echt druk. De avond begon met nogal shitte muziek, maar later werd het toch wel leuk. We hebben lekker gedanst en ik moet zeggen dat mijn Spaans er weer op is vooruitgegaan, aangezien het met harde muziek nog moeilijker is om het te verstaan! We waren ook nog met een Brasileño die bij de meiden woont en hij was op een gegeven moment zo moe dat hij serieus rechtop stond te slapen in de club :D Later hebben we nog even buiten gezeten en werd het alweer licht. Om 06.00 was ik weer thuis. Een geslaagde avond dus. Helaas was ik alweer om 11.00 wakker.

Sábado

Zaterdag ben ik met Stefan en zijn vrienden gaan lunchen. Daarna dachten we dat het leuk zou zijn om naar el Cementario de la Recoleta te gaan, de begraafplaats waar Eva Perón begraven ligt. Het schijnt een mooie begraafplaats te zijn, maar ik het nu nog geen idee want we kwamen daar pas om 18.00 aan en toen was hij net gesloten. Wel nog lekker even in het gras gelegen en op een terrasje gezeten.

La clase de Salsa

Zondag voor het eerst een salsales gedaan hier, bij een club genaamd: Azucar. Alle niveaus zitten bij elkaar op dezelfde tijd, maar de beginners en intermediate/gevorderden hebben wel andere leraren en krijgen andere oefeningen. Het leek me een goed idee om eerst maar een beginners les te doen. Ik moet zeggen dat het me erg tegenviel. Het is zo dat alles hier veel losser is. Gewoon maar draaien zonder technische uitleg. Of zijn er weer verschillende soorten LA-style salsa? Iemand enig idee? Gisteren ben ik nog een keer geweest, met Stefan en twee van zijn vrienden. Ik wilde de intermediate les proberen, maar was per ongeluk bij de gevorderden gaan staan, omdat het anders ingedeeld was dan zondag. Ik moet zeggen dat ik dat erg leuk vond, omdat het een erg leuke combinatie was. De jongens vonden het iets minder leuk, zij deden de beginners les nadat ik ze per ongeluk naar de intermediate les had gestuurd, en hebben het na 10 minuten maar opgegeven.

Madagascar/Uruguay

Maandag uitgeweest naar een bar die Madagascar heet. Erg gezellig, veel studenten van de school, maar ook veel lokale jongeren. Voordat ik wegging brak er nog even een storm los. Het is dus niet alleen maar mooi weer hier. Maar wel bijna altijd ;-)
Ik ben er vandaag ook achter gekomen waarom ik steeds een ingewikkelde koffie krijg met laagjes, chocola en kaneel en weet ik veel wat voor trucs ze allemaal uithalen, als ik alleen maar een cappuccino wil; een cappuccino heet hier dus een café con leche!

Avenida 9 de Julio

Er zit een foto bij dit verhaal van Avenida 9 de Julio, een enorm brede weg die bestaat uit in totaal 14 rijstroken, 7 de ene kant op en 7 de andere kant op. En dan zitten er aan allebei de kanten nog 3. In totaal dus 20 stroken! Als je mazzel heb kan je in 2x oversteken en anders moet je gewoon 3x op een “wit” licht wachten. En zelfs al heb je een wit licht, dan mogen de auto’s die afslaan tegelijkertijd met de voetgangers rijden. In Nederland hebben de voetgangers dan voorrang op het zebrapad, maar hier rijdt men gewoon tussen de voetgangers door.

Ook nog Plaza del Congreso, een plein waar ik elke dag overheen loop. Joepie.

Vandaag op het laatste moment met de Brasileñas een reisje geboekt naar Punta del Este, Uruguay. Morgenavond vertrek ik en zondagavond kom ik weer terug.

Liefs,

Shelley

  • 21 Januari 2010 - 07:21

    Mama :

    Hi Shelley,

    Het is zo fijn te lezen dat je het zo naar je zin hebt en geniet buiten je cursus. Ennn nog eens naar Uraguay , helemaal top. Dat van die stormen wist ik ( had het van Arie gehoord ) en dat schijnt nu op zijn einde te komen. Dit is een super ervaring op zich. Ik maakte me best zorgen toen je besloten had in je eentje naar argentinie te gaan maar je bewijst maar weer hoe je dit allemaal aan kan. Klasse.

    xxx mama

  • 21 Januari 2010 - 09:48

    Lorraine:

    Shel!
    Wat leuk allemaal! Ik ben zo verschrikkelijk jaloers op je. Kan niet wachten tot we naar Mexico gaan haha!

    X

  • 21 Januari 2010 - 10:58

    Sander:

    Hoi Shelley,

    Nice die reisverhalen, heb meteen even de 'gemiste' verhalen ingehaald :) Zo te lezen heb je het goed naar je zin, houden zo!

    Over de salsa: ze dansen daar ook LA-style, maar deze is anders met een reden. De style zoals wij die krijgen is een gestandaardiseerde versie, zodat het eenvoudiger wordt voor ons 'simpele Europeanen' om met elkaar te dansen. Van oorsprong is deze style natuurlijk niet overal hetzelfde, en zo heeft iedereen zijn eigen interpretatie/versie hiervan.

    Wat jij nu meegemaakt hebt is mij ook al een keer overkomen, en inderdaad: zij dansen veel losser en met veel minder (of nog erger, géén) techniek. Dansen is gewoon onderdeel van hun cultuur, en eigenlijk doet iedereen dus gewoon maar wat :)

    Hmmm... het was niet echt de bedoeling om zo'n lang verhaal te schrijven :P Als je er meer over wilt weten, zal ik je dat op een ander moment verder uitleggen ;)

    Heel veel plezier daar, geniet ervan!

    X Sander

  • 21 Januari 2010 - 13:46

    Opa En Oma:

    Leuk,dat je het zo naar je zin hebt,zoals jij de Salsa beschrijft,kan iedereen het,mits je een beetje lenig in de heupen bent.
    Hier is alles goed,behalve het weer
    Veel plezier en tot het volgende verslag
    Bueno noche (schrijf ik dat goed)?

    XXX Opa en Oma

  • 21 Januari 2010 - 19:23

    Rianne:

    Nog niet bruin?:)

  • 22 Januari 2010 - 10:32

    Ome René:

    Tuurlijk is ze nog niet bruin, volgens mij heeft ze nog geen daglicht gezien :) Misschien dat Punta del Este daar verandering in kan brengen. Vergeet je niet het Casa del Pueblo te bezoeken (vóór sluitingstijd :P)?

    Later!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Shelley

Actief sinds 13 Jan. 2009
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 20255

Voorgaande reizen:

28 Maart 2016 - 03 Oktober 2016

Bonaire

01 April 2012 - 21 Juni 2012

Zuid-Afrika

09 Januari 2010 - 21 Maart 2010

Buenos Aires

27 Januari 2009 - 21 Juni 2009

Sheffield

19 Mei 2014 - 30 November -0001

Zuid-Afrika als basisarts

Landen bezocht: